5 Cerita Kahwin Terhangat Selebriti Malaysia 2013

Tahun 2013 bakal melabuhkan tirai tidak lama lagi. Tahun ini mencatatkan pelbagai ceritera isu perkahwinan para selebriti terkenal Malaysia. Disini antara senarai perkahwinan selebriti yang menjadi bualan hebat para peminat. Walauapapun, semoga ikatan perkahwinan yang dibina mereka ini berkekalan dan dipenuhi dengan berkat dari Allah SWT hendaknya. Amin.


perkahwinan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal


1. Aeril Zafrel & Wawa Zainal

Perkahwinan Aeril Zafrel merupakan perkahwinan paling kontroversi pada tahun ini. Setelah penafian demi penafian dilakukan, akhirnya pasangan ini mengakui mereka telah berkahwin sebanyak dua kali iaitu pada 25 Februari 2012 pada 4 Februari 2013.

Bukan itu sahaja, Aeril dan Wawa turut mendedahkan mereka sudah dikurniakan dengan seorang anak, Ahmad Fakharuddin Attar yang dilahirkan pada 24 ogos 2013. Pengakuan pasangan ini mengundang lebih banyak spekulasi. Satu demi satu kisah di sebalik perkahwinan itu menjadi bacaan umum.

perkahwinan Fizo Omar dan Mawar Abdul Karim


2. Fizo Omar dan Mawar Abdul Karim

Pertemuan tanpa dirancang atas urusan kerja akhirnya menyatukan Fizo Omar dan Mawar sebagai suami isteri. Fizo merancang sebuah video yang begitu romantik bagi melamar Mawar menjadi ratu hidupnya.

Tambah unik, Fizo turut melamar Mawar di dalam sebuah pawagam dengan bersaksikan pihak keluarga dan juga pihak media yang membuat liputan. Pasangan ini akhirnya disatukan pada 10 November lalu di kediaman Mawar di Kajang.

Biarpun ramai peminat yang suka melihat pasangan ini, namun tindakan Fizo mengahwini Mawar tetap mengejutkan peminat kerana usia perkenalan mereka cukup singkat. Fizo dan Mawar memilih untuk bercinta selepas berkahwin dan dapat dilihat mereka kini sedang bahagia menyulam cinta.

perkahwinan Diana Amir dan Mohd Habib Bullah A Rahman
3. Diana Amir dan Mohd Habib Bullah A.Rahman
Perkahwinan Diana Amir dan pasangannya dianggap agak menarik kerana majlis perkahwinan pasangan ini mendapat tajaan sepenuhnya daripada Metrowealth International Group (MIG) yang ketika itu didakwa menghalang artis di bawah pengurusan mereka bercinta dan berkahwin. Diana Amir merupakan artis pertama yang mendapat tajaan sebegitu.

Biarpun mendapat tajaan, GUA puji pendirian pasangan ini yang memilih mengadakan majlis secara sederhana. Berbeza dengan adat perkahwinan Melayu lain, pasangan ini tidak bertukar dulang hantaran sebaliknya hanya menerima senakhah Al-Quran, sebentuk cincin dan mas kahwin bernilai RM1000.

perkahwinan Adam dan Fiza Halim Elite
4. Adam dan Fiza Halim (Elite)
Keputusan yang diambil oleh Adam dan Fiza untuk berkahwin mengejutkan semua pihak kerana perkenalan yang agak singkat antara mereka. Memilih untuk bercinta selepas kahwin, penyatuan pasangan selebriti ini merupakan contoh terbaik kuasa jodoh.

Mengenakan persalinan berwarna putih, pasangan selebriti ini dinikahkan di Pejabat Jabatan Agama Islam Selangor, Shah Alam dengan mas kahwin sebanyak RM300. Adam dan Fiza bernikah setelah dua bulan berkenalan secara serius.

perkahwinan Abby Abadi dan Farhan
5. Abby Abadi dan Farhan
Abby Abadi mengejutkan semua pihak apabila mengumumkan bahawa dia telahpun bernikah dengan seorang jejaka berusia 24tahun pada 9 Julai 2013 iaitu sehari sebelum umat Islam menyambut Ramadhan. Pengumuman dibuat Abby selepas 12hari bergelar isteri dan Abby mengakui bahawa penikahannya yang kedua ini dilangsungkan di selatan Thai kerana mahu mempermudahkan banyak urusan.

Selepas itu, Abby dan Farhan mengadakan majlis resepsi dan rumah terbuka tidak berapa lama selepas hari raya Aidilfitri. Namun begitu, Abby tidak lari daripada menerima kritikan apabila dia mengenakan inai dan bersanding kerana peminat mendakwa itu adalah amalan penganut Hindi yang tidak sepatutnya menjadi ikutan.

Sumber:http://ohartis.com/2013/12/7-cerita-kahwin-terhangat-selebriti-malaysia

No comments:

Post a Comment